Rovere: "Izzi" pārņemšana ir solis pretim tam, lai kļūtu par nopietnu konkurentu "Lattelecom"

20.03.2013 .

Iecerētā maksas televīzijas un elektronisko sakaru komersanta "Izzi" pārņemšana ir solis pretim tam, lai apvienotā kompānija kļūtu par nopietnu konkurentu tirgus līderim "Lattelecom" maksas televīzijas un interneta jomā, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" teica SIA "Baltcom TV" ("Baltcom") valdes priekšsēdētājs Vojko Rovere. 

Kā skaidroja Rovere, abi uzņēmumi, kuru apvienošanos pieteikumu vēl izskata Konkurences padome (KP), ir tehniski labi attīstīti un, apvienojot klientu bāzes, būtu nopietns konkurents "Lattelecom", bet neapdraudētu tā vadošo statusu.

"Abas kompānijas ("Baltcom" un "Izzi") ir tehniski attīstītas, abām ir optiskie tīkli. Tehniski varam sniegt pašu labāko, kas ir pieejams tirgū. Kā līdz šim ir trūcis, ir pietiekami liela klientu bāze. Ar lielāku klientu bāzi tiek iegūtas izdevīgākas pozīcijas sarunās ar satura piegādātājiem un var veidot izdevīgāku piedāvājumu klientiem," teica Rovere.

Ne "Baltcom", ne "Izzi" nav publiskojis savu klientu skaitu, taču pērn maijā Ministru kabineta dokumentā "Koncepcija "Par zemes ciparu televīzijas programmu izplatīšanu no 2014.gada"" ir rakstīts, ka "Baltcom" ir 140 000 klientu, bet "Izzi" - 120 000. Savukārt "Lattelecom" kopumā bija 250 000 interaktīvās televīzijas un virszemes ciparu televīzijas klientu.

"Baltcom" vadītājs stāstīja, ka uzņēmums patlaban un arī pēc iecerētās apvienošanās kā galveno konkurences ieroci cer izmantot klientu servisu, tādējādi iegūstot sev stabilu, bet ne dominējošu tirgus daļu.

"Ceram izcelties ar labu klientu servisu, tas būs konkurences ierocis. Savukārt nekur Eiropā nav tā bijis, ka jaunākie komersanti būtiskos apjomos atkaro tirgu no vecajiem, nacionālajiem operatoriem. Tie parasti atrod paši savu alternatīvo nišu. Domāju, ka būs grūti apdraudēt "Lattelecom" vadošo lomu," sacīja Rovere.

"Baltcom" vadītājs, kas iepriekš strādājis maksas televīzijas biznesā Serbijā un Slovēnijā, teica, ka "Baltcom" un "Izzi" apvienošanās saskan ar tendencēm Eiropas maksas televīzijas un interneta pakalpojumu tirgos.

"Tas ir process, ko redzam arī citās Eiropas valstīs. Mazie operatori vieni ilgi neizdzīvos, un apvienošanās ir veids, kā radīt alternatīvu pašreizējiem tirgū dominējošajiem operatoriem. "Izzi" pārņemšana ir daļa no šīs stratēģijas," stāstīja Rovere.

Jau ziņots, ka KP janvāra sākumā pieņēma lēmumu sākt papildu izpēti par "Baltcom" un "Izzi " darbības apvienošanu.

Rovere Slovēnijā vada savu konsultāciju kompāniju "Rovere Business and Financial Consulting" un pirms tam ir darbojies kā partneris Serbijas telekomunikāciju kompānijā "Targo Telekom" un pārveidojis slovēņu kabeļtelevīzijas operatoru "Telemach d.o.o." par spēlētāju alternatīvo telekomunikāciju pakalpojumu sniedzēju tirgū Slovēnijā, liecina profesionālo kontaktu veidošanas sociālajā tīklā "Linkedin" atrodamie dati. Rovere arī piedalījies vairāku dažādu nozaru firmu restrukturizācijā 90.gados Slovēnijā.

"Baltcom TV" dibināta 1991.gadā. "Baltcom TV" ir viens no lielākajiem telekomunikāciju uzņēmumiem Latvijā, kas piedāvā analogās un interaktīvās digitālās TV pakalpojumus, ātrgaitas internetu un fiksēto telefonsakaru pakalpojumus. "Baltcom TV" īpašnieki ir "RPAX One S.A.", "Mackonar Impex Limited" un VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs".